jumpa untuk hilang.

Posted: January 3, 2014 in Uncategorized

definisi jumpa: temui semula barang yg hilang
definisi hilang: keadaan sesuatu yg tiba-tiba dari ada menjadi tiada.

MEMANGPUN. definisi ni ikut nafsu akal aku sendiri. aku faham macamtulah. 

setiap insan ada tebiat dan tabiat masing-masing. lumrah lah. personaliti seseorang ada yang dominan dan resesif. piawai identiti diri aku lebih kearah jumpa untuk hilang.

maksud dia macam ini.
aku kenal peter. peter ingat nama aku, jumpa aku akan greet aku. aku pun akan lakukan hal yang sama bila jumpa dia, terserempak dengan dia.
apa kata bila dengan mudahnya aku tak mungkin lagi terserempak dengan peter dengan sengaja dan tak sengaja kerana pelbagai asbab yang mengaitkan pelbagai elemen-elemen mnusiawi? 

ya. macam itulah keadaan jumpa untuk hilang. dalam dimensi yang sama, tapi keadaan medium ruhi yang berbeza keadaan, diterjemahkan dalam bentuk fizikal yg tidak legap dalam pertemuan nyata, tapi sangat selalu muncul dalam pertemuan ilusi. 

aku reka lagu, aku reka desain abstrak, aku cadang idea luar sfera. tapi yang ini semua traits resesif. yang dominan cuma jumpa untuk hilang. 

keagamaan, pelajaran, sosial, makanan, minuman, senyuman, kemurungan. itu semua adalah sekadar barang yg legap, tetapi bersifat bayang bagi siapa yang jelas perihal fana itu bagaimana keadaannya. 

tolong, 
senyum. ^_^

Leave a Reply

