Archive for March, 2014

ikhwah la sangat.

Posted: March 26, 2014 in Uncategorized

kita husnudzon dekat ikhwah.
cuba lah jugak.

__ __ __ __

thesis aku,
siapa je pernah try baca? 

__ __ __ __

atau sudi jadi SV…
okay, epistimology just utk phD. 
PSM ni bodoh-bodoh pun takpa.

__ __ __ __

tak nak, aku nak UBAH.
dari jati diri seorang pemuka sosialis,
bertukar menjadi pemuka islamist.

__ __ __ __ 

aku berlari menuju tuhan, 
jatuh tersadung luka .
bangun sorang-sorang.

__ __ __ __

ikhwah teras kegemilangan? 
lah sangat. 

____________________________

takpa, sabar, tabah. teruskan gigih merobek halwa telinga daripada bisikan nenek-moyang dajal.

Advertisements

contextual arm-race

Posted: March 19, 2014 in Uncategorized

alkisah

Posted: March 12, 2014 in Uncategorized

MH370.

pesawat yang hilang. 

ada 239 ahli di dalamnya.

Allah.

berbondong-bondong manusia riuh mencari dunia.
semakin jelas hakikat ujian manusia.

haq dan sabar dalam berpesan-pesan.
rasulullah menangis sepanjang malam.
adakah ini antara sebabnya..

nilai dan kualiti iman.

kenapa para sahabat kasihkan rasulullah saw?

hata tahu apa akan terjadi dihadapan, tetap melaksankan peranan dan melaui ujian dgn tabah dan syukur. 

aku takut.
aku tak mampu  member ieksukaan kepada baginda,
digelumangi dengna fitnah fitnah pendosa.

tiada daya aku mengawal entiti jiwa ini..

untuk terus berdakwah,
refleksi diri dengan strategi dakwah baginda.

dan keperitan baginda menanggung sabar, memberi reaksi keatas peribadi insan2 jahil.

nyata seerah itu pedoman.
dan iman itu qiamullai. 

entah lah. entahla. enthala..